Strona główna | Mapa strony | Kontakt
URZĄD GMINY
KONTAKT
NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA
INWESTYCJE I PROJEKTY
SAMORZĄDOWY INFORMATOR GMINY
BUDOWA NAPOWIETRZNEJ LINII 2x400 kV
OGŁOSZENIA
PRACOWNIA CERAMICZNA
KATALOG Z INFORMACJAMI
MAPA SERWISU
GMINNA BIBLIOTEKA PUBLICZNA
GALERIA
ZDROWIE
KRUS - INFORMACJE DLA ROLNIKÓW
GMINNY OŚRODEK KULTURY I SPORTU
OŚWIATA
SPORT
TURYSTYKA
WYKOPALISKA W PNIU
OCHOTNICZA STRAŻ POŻARNA
LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA
SZKOLENIA
POLICJA
Ustalanie przebiegu linii 400kv
TELEFONY ALARMOWE
GMINNE KOŁO EMERYTÓW,RENCISTÓW I INWALIDÓW
PODZIĘKOWANIA
BEZDOMNE ZWIERZĘTA
AKTUALNOŚCI Archiwum
- 2021
- 2020
- 2019
- 2018
- 2017
- 2016
- 2015
- 2014
- 2013
- 2012
- 2011
- 2010
- 2009
- 2008
- 2007
ROZKŁAD JAZDY
PODNIESIENIE KOMPETENCJI CYFROWYCH MIESZKAŃCÓW GMINY
PROJEKT-CYBERNASTOLATEK
GOSPODARKA ODPADAMI
PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY – Linia Dębowiec – Wałdowo Królewskie
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH

Projekt zakłada kompleksową pomoc beneficjentom. Poniżej przedstawiony został harmonogram działań skierowany na klienta:

 

a)      Rekrutacja w 16 regionach Polski, w których PZN posiada swoje oddziały i będzie prowadzona przez specjalistów ds. rozwoju zawodowego.

 

b)      Wytyczenie indywidualnej ścieżki kariery dla 300 osób poprzez diagnozę predyspozycji osobowościowo-zawodowych. Na tym etapie przewidujemy 17 godzin konsultacji na 1 osobę (6 godziny z psychologiem, 6 godziny z doradcą zawodowym, 3 godziny z tyflopedagogiem, 1 godzina z lekarzem, 1 godz. z prawnikiem) Zostaną przeprowadzone badania psychologiczno-doradcze badające takie obszary jak: osobowość, komunikacja, emocje, predyspozycje zawodowe, motywacja, poziom zrehabilitowania. Typolog ponadto określi czy dana osoba może i powinna się dalej kształcić, w jakich obszarach i jakich placówkach. Lekarz określi wskazania i przeciwwskazania do pracy na poszczególnych stanowiskach pracy. Wynikiem końcowym tego etapu będzie składowa diagnozy psychologa, doradcy zawodowego, tyflopedagoga oraz lekarza, która będzie miała na celu określenie dalszej ścieżki kariery osoby (dalsza edukacja, szkolenia, rynek pracy, rehabilitacja uzupełniająca). W zależności od wskazań w Indywidualnej Ścieżce Kariery beneficjenci będą kierowani na kolejne etapy projektu. Część beneficjentów zakończy uczestnictwo w projekcie na etapie diagnozy. Ponadto zakładamy, że część osób weźmie udział w kilku etapach projektu.

 

c)      Warsztaty aktywizacji zawodowej dla 100 osób. Zakładamy, że 1/3 beneficjentów będzie wymagała warsztatów mających na celu naukę umiejętności poruszania się po rynku pracy: przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej, autoprezentacji, przygotowania dokumentów aplikacyjnych, negocjacji, radzenia sobie z niepełnosprawnością w sytuacji poszukiwania pracy, poszukiwania niezbędnych informacji, korzystania z nowoczesnych technologii informacyjnych. Ważnym elementem będzie również udzielenie beneficjentom informacji o elastycznych formach zatrudnienia. Warsztaty zostaną przeprowadzone w formie zjazdowej przez doradcę zawodowego w 10 osobowych grupach po 15 godzin (3 dni).

 

d)      Rehabilitacja zawodowa (szkolenia i kursy) - zakładamy, że z tej formy pomocy skorzysta 120 osób, w tym 110 w formie zjazdowej a 10 w swoim miejscu zamieszkania. Ponadto przewidujemy też szkolenia dla 50 rodziców/opiekunów beneficjentów.

a.       Dla 20 osób (4 grupy po 5 osób po 40 godzin) zostanie przeprowadzone szkolenie ECDL e-citizen z możliwością zdania międzynarodowego egzaminu i uzyskania certyfikatu ECDL uznawanego we wszystkich krajach Europy. Uczestnicy szkoleń otrzymają profesjonalne multimedialne materiały szkoleniowe.

 

b.      Dla 20 osób (4 grupy po 5 osób po 40 godzin) zostanie przeprowadzone szkolenie z obsługi klienta telefonicznego (OKT). Uczestnicy otrzymają profesjonalne materiały szkoleniowe.

c.       Dla 20 osób (4 grupy po 5 osób po 30 godzin) zostanie przeprowadzone szkolenie z obsługi biura i recepcji(OBR). Uczestnicy otrzymają profesjonalne materiały szkoleniowe.

 

d.      Dla 10 osób przewidujemy szkolenia indywidualne zgodne z potrzebami beneficjenta i wymogami rynku pracy, w którym funkcjonuje.

 

 

e.       Dla 30 osób przewidujemy szkolenie z zakresu rehabilitacji uzupełniającej mającej na celu pomoc w lepszym usamodzielnieniu się, co jest warunkiem niezbędnym do adaptacji na rynku pracy. Szkolenie to będzie miało również na celu wyrównanie poziomu zrehabilitowania beneficjentów, co zdecydowanie ułatwi im dalsze decyzje i przedsięwzięcia zawodowe. Będzie prowadzone w formie indywidualnej.

 

f.        Dla 20 osób szkolenie z poruszania się z GPS.

 

 

g.       Dla 50 rodziców/opiekunów beneficjentów przewidujemy szkolenia z zakresu rehabilitacji zawodowej, które będą miały na celu uzmysłowienie jego odbiorcom jak ważną rolę pełnią w procesie rehabilitacji ich dziecka, jakie działania temu sprzyjają a jakie hamują ten proces. Ponadto dowiedzą się jak mogą pomóc dziecku w wejściu na rynek pracy oraz jak sobie poradzić z wewnętrznymi obawami, poczuciem bezradności.

 

e)      Wprowadzanie OB na rynek pracy. Na tym etapie pomocą zostanie objętych 30 osób, które zostaną skierowane na staż zawodowy w swoich regionach. Osobami odpowiedzialnymi za znalezienie staży będą specjaliści ds. rynku pracy. Ponadto specjaliści ds. rynku pracy będą również sprawować swoistą opiekę nad stażystą w miejscu pracy. Staże będą miały charakter zatrudnienia wspomaganego. Dla każdego stażysty przewidujemy po 40 godzin „opieki” specjalisty ds. rynku pracy, którego zadaniem będzie: znalezienie miejsca stażu, dopilnowanie przygotowania dokumentów wymaganych do podpisania umowy przez stażystę, wypełnianie dziennika stażu, pomoc w dotarciu do pracy i z pracy (jeżeli będzie tego wymagała) oraz towarzyszenie jej w początkowych etapach pracy (też w zależności od potrzeb). Zarówno stażyści, jak i specjaliści ds. rynku pracy będą otrzymywali wynagrodzenie.

 

 

 

Opis szkoleń:

 

a)      Szkolenie ECDL e-citizen – umiejętności uzyskane po ukończeniu tego szkolenia pozwalają na zdawanie egzaminu i uzyskanie certyfikatu ECDL E-Citizen wydawanego przez Polskie Towarzystwo Informatyczne. Uczestnicy szkolenia uzyskają podstawowy pakiet wiedzy dający niezbędne umiejętności pozwalające na podstawowe poruszanie się w zagadnieniach technologii informacyjnej nie posiadając wcześniej żadnego doświadczenia. Pakiet zawiera: przygotowanie do posługiwania się narzędziami (sprzęt) i środkami (oprogramowanie) w technologiach informacyjnych w prostych zastosowaniach praktycznych, wykształcenie wiedzy i sprawności z zakresu podstaw użytkowania komputera oraz posługiwania się Internetem. Certyfikat ECDL uznawany jest w całej Europie i poza nią. Obecnie umiejętność posługiwanie się komputerem jest wymaganiem elementarnym na większość stanowisk pracy.

 

b)      Szkolenie Obsługi Klienta Telefonicznego (OKT) – umiejętności uzyskane po ukończeniu tego szkolenia pozwolą jego uczestnikom na swobodną obsługę klienta przez telefon, odpowiedniego używania głosu, modulacji i intonacji w zależności od potrzeb, poszukiwania informacji, radzenia sobie z klientem trudnym, radzenia sobie ze stresem. Na obecnym rynku pracy powstają duże Call-Centa, w których również beneficjenci po przeszkoleniu będą mogli znaleźć pracę.

 

 

c)      Szkolenie Obsługi Biura i Recepcji (OBR) – umiejętności nabyte na tym szkoleniu będą pozwalały na: obsługę urządzeń biurowych, obsługę telefoniczną, wyszukiwanie informacji, archiwizację dokumentacji oraz organizację spotkań, podróży.

 

d)      Szkolenia  indywidualne z zakresu rehabilitacji uzupełniającej pozwolą na większe usamodzielnienie się osób niepełnosprawnych, co jest warunkiem niezbędnym do pełnej rehabilitacji zawodowej.

 

 

e)      Szkolenia indywidualne w miejscu zamieszkania beneficjentów zgodnie z ich predyspozycjami zawodowymi.

 

 

Wsparcie dla rodzin

 

Wsparcie dla rodzin przewidziane zostało w formie szkoleń, które będą miały na celu uzmysłowienie rodzinom jaką pełnią rolę w procesie rehabilitacji zawodowej ich dzieci, jakie zachowania hamują ten proces a jakie mu sprzyjają. Ponadto będą poruszane tematy związane z radzeniem sobie z niepełnosprawnością dziecka. Szkolenia odbędą się w formie zjazdowej (3 dni) dla 50 osób (rodziców/opiekunów); 5 grup po 10 osób. Pierwotnym środowiskiem beneficjenta jest rodzina/opiekunowie, którzy mają największy wpływ na jego dalsze funkcjonowanie. Przygotowanie do roli rodzica/opiekuna osoby z niepełnosprawnością wzroku skutkuje lepszym przystosowaniem się tejże osoby do codziennego życia. Niepełnosprawność dziecka dotyka całe środowisko, w którym ono funkcjonuje.

ZOBACZ

 program absolwent

program absolwent ulotka

 

poleć artykuł wersja do druku  





Copyright © 2007 by Logonet