

REGULAMIN
1.Rajd na Orientację „Złoto dla Zuchwałych”
jest Rajdem sportowo-turystycznym.
2.Cele Rajdu:
- promocja walorów turystycznych województwa Kujawsko-pomorskiego, w szczególności Zakola Doliny Dolnej Wisły
- popularyzacja turystycznych imprez na orientację, jako formy aktywnego wypoczynku,
- potwierdzenie umiejętności nawigacyjnych wśród uczestników
- sprawdzenie granic własnej wytrzymałości i odporności psychicznej,
- integracja sympatyków turystyki nawigacyjnej,
- promocja rajdu na orientacje jako aktywnej formy spędzania czasu rodziców z dziećmi
3. Startujący i rodzaje tras:
- prawo startu mają osoby w wieku od 18 roku życia (trasy Pucharu Polski)
- dzieci do lat 16 pod opieką rodziców na trasach rodzinnych - TP 7 i TR 20
- dopuszcza się do uczestnictwa w Rajdzie wyłącznie osoby posiadające dobry stan zdrowia, nie posiadające przeciwwskazań medycznych do uczestnictwa w Rajdzie. Ten fakt uczestnik potwierdzi własnoręcznym podpisem na formularzu przygotowanym przez Organizatora.
- osoby niepełnoletnie w wieku 16 – 18 lat mogą wystartować w Rajdzie, tylko za pisemną zgodą rodziców lub opiekunów prawnych na ich odpowiedzialność, wyłącznie pod opieką osób powyżej 21 roku życia. Fakt ten obowiązkowo należy odnotować w karcie zgłoszeniowej wypełnianej w sekretariacie Rajdu przed startem.-(wymagana kserokopia dowodu ze wzorem podpisu),
TRASY PIESZE
|
Długość trasy
|
Skala Mapy
|
Charakterystyka trasy
|
TP 50
|
50 km
|
1:50 000
|
Puchar Polski Maratonów na Orientacje
|
TP 20
|
20 km
|
1:50 000
|
|
TP 7
|
7 km
|
1:10 000
|
Trasa dla rodziców z dziećmi
|
TRASY ROWEROWE
|
|
|
|
TR 100
|
100 km
|
1:50 000
|
Puchar Polski Maratonów na Orientacje
|
TR 50
|
50 km
|
1:50 000
|
|
TR 20
|
20 km
|
1:10 000
|
Trasa dla rodziców z dziećmi
|
4. Klasyfikacje:
- indywidualna na każdej z tras
- osobna dla kobiet i mężczyzn
- uczestnicy tras długich zdobywają punkty do Pucharu Polski w Maratonach na Orientację
- LIGA KUJAWSKA - Dodatkowo uczestnicy wszystkich tras krótkich oraz TP50 i TR 100 będą klasyfikowani w ramach Ligi Kujawskiej składającej się z 4 imprez (Złoto + Azymut + 2 imprezy na trasach krótkich).
- Wynik = suma zdobytych PK podczas wszystkich imprez , a następnie suma czasów.
5. Zasady rozgrywania rajdu:
- głównym założeniem rajdu jest zdobycie jak największej ilości PK w limicie czasowym przewidzianym dla danej trasy.
- uczestnicy mogą zaliczać PK w dowolnej kolejności zgodnie z otrzymaną mapą i opisem trasy.
- długość Tras jest liczona wzdłuż najkrótszego wariantu pokonania trasy, po istniejących drogach, ścieżkach i innych elementach liniowych na mapie, (nie jest to odległość w linii prostej między PK)
- Punkt Kontrolny (PK) jest oznaczony biało-czerwonym lampion umiejscowiony np. na drzewie posiadający własny kod i perforator (pieczątkę). Dodatkowo, jako zabezpieczenie, w miejscu punktu będzie konfetti. Na niektórych PK będą znajdowali się sędziowie.
- warunkiem potwierdzenia obecności na PK jest perforacja odpowiedniego pola na karcie startowej odpowiadającemu danemu PK potwierdzające obecność na PK w danym polu karty startowej. W przypadku braku perforatora należy wpisać długopisem kod w odpowiednie pole karty startowej. Potwierdzenia na karcie startowej uczestnik ma obowiązek dokonać we własnym zakresie.
- sklasyfikowani zostaną tylko zawodnicy, którzy odnaleźli i potwierdzili przynajmniej jeden PK w kolejności dowolnej w przedziale czasu przewidzianym przez organizatorów
- warunkiem ukończenia trasy jest odnalezienie i potwierdzenie wszystkich PK oraz dotarcie na Metę Rajdu w limicie czasu dla danej trasy.
- o klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje suma tzw. punktów przeliczeniowych uzyskanych na trasie przez uczestnika za potwierdzenie PK, w drugiej kolejności ilość znalezionych i potwierdzonych PK, a w trzeciej decyduje czas przybycia na metę uczestnika.
- każdy PK na wszystkich trasach ma tą samą ilość punktów przeliczeniowych (jeden PK=30pp)
- w przypadku przekroczenia limitu czasu za każdą rozpoczętą minutę spóźnień odejmuje się od wyniku uczestnika jeden punkt przeliczeniowy.
- uczestnicy zwiezieni z trasy przez organizatora mają odjętą połowę zdobytych punktów przeliczeniowych.
- start wszystkich uczestników danej trasy odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.
- organizatorzy na starcie dostarczają kolorową wodoodporną mapę topograficzną z zaznaczonymi Punktami Kontrolnymi (PK) i materiałami startowymi
- używanie urządzeń GPS i map innych niż te dostarczone przez organizatorów jest zabronione i równoznaczne jest z dyskwalifikacją. Dozwolone jest jedynie posiadanie włączonego GPS w celu zczytywania śladu przebytej trasy.
- wszelkie przerwy na trasie Rajdu i w bazie Rajdu są wliczane w czas przebycia trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
6 . Nagrody i trofea:
- zwycięzcy tras Pucharowych otrzymują Puchary ufundowane przez Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska (TR100 i TP 50)
- miejsca 1-3 na wszystkich trasach otrzymują trofea sportowe i dyplomy lub puchary
- w zależności od hojności sponsorów zwycięzcy w poszczególnych kategoriach otrzymują nagrody
- wprzypadku większej ilości nagród ich część zostanie rozlosowane wśród wszystkich uczestników
7. Wyposażenie obowiązkowe:
- kompas,
- oświetlenie białe, (może być czołówka),
- oświetlenie czerwone (może być migające)
- sprawny rower - trasy rowerowe
- naładowany telefon komórkowy.
- folia NRC
8. Wyposażenie zalecane:
- apteczka pierwszej pomocy,
- kask na trasach rowerowych
- dodatkowe ubrania na wypadek nagłego pogorszenia warunków atmosferycznych.
- zapasowa dętka + pompka + łatki - trasy rowerowe
9. Opłata startowa:
TRASY PIESZE
|
do 1 marca
|
po 1 marca
|
w bazie rajdu
|
TP 50
|
50 zł
|
60 zł
|
70 zł
|
TP 20
|
40 zł
|
50 zł
|
60 zł
|
TP 7
|
10 zł
|
15zł
|
20 zł
|
TRASY ROWEROWE
|
|
|
|
TR 100
|
50 zł
|
60 zł
|
70 zł
|
TR 50
|
40 zł
|
50 zł
|
60 zł
|
TR 20
|
10 zł
|
15 zł
|
20 zł
|
Dzieci na trasach TP 7 i TR 20 są zwolnione z opłaty startowej, opłatę wnosza tylko rodzice/opiekunowie.
Opłatę rajdową należy przesłać przelewem bankowym na konto:
PKO BP – 57 1020 1462 0000 7902 0246 3362
Paweł Mantycki
ul. Kilińskiego 16/b
85-651 Bydgoszcz
Tytułem:
ZDZ trasa + dane uczestnika (np. ZDZ TR100 + Jan Kowalski)
10. Postanowienia końcowe:
- Ze względów bezpieczeństwa wszystkich uczestników obowiązuje bezwzględne, obowiązkowe odmeldowanie się po rajdzie do godziny 18:00 – w jeden z poniżej podanych sposobów:
- na mecie,
- w bazie Rajdu,
- telefoniczne u Sędziego Głównego dzwoniąc pod numer podany przez organizatora
- Uczestnicy w czasie trwania Rajdu mają prawo, iść (Trasy Piesze), jechać (Trasy Rowerowe) i odpoczywać wedle własnej woli. Aby przebycie trasy było “czyste” nie mogą oni korzystać z żadnego środka lokomocji oraz pomocy osób trzecich. Nie dozwolone jest pokonywanie przeszkód wodnych wpław.
- Fakt pobytu uczestnika oraz godzinę na PK odnotowują Sędziowie PK także we własnym zakresie. Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa i w żaden sposób nie zastępuje obowiązku prawidłowego potwierdzenia PK przez uczestnika.
- Udział w Rajdzie jest dobrowolny. W Rajdzie uczestnicy startują na własną odpowiedzialność niezależnie od warunków pogodowych zastanych na trasie Rajdu i w razie wypadku nie będą dochodzić odszkodowania od organizatorów. Fakt ten odnotowuje się poprzez podpisanie deklaracji w sekretariacie przed Rajdem
- Obowiązuje zakaz rozpalania i palenia ognisk na terenach leśnych, poruszania się po uprawach rolnych, szkółkach leśnych i terenach prywatnych. Za szkody wyrządzone wobec uczestników przez osoby trzecie jak i odwrotnie organizator nie odpowiada.
- Obowiązuje nakaz przestrzegania zasad poruszania się po drogach publicznych, przepisów ruchu drogowego i ppoż.
- Wszyscy uczestnicy zobowiązani są do posiadana i okazywania na wezwanie organizatorów i innych służb ważnego dowodu tożsamości. Numer startowy, wydawany w sekretariacie przed startem należy podczas trwania Rajdu obowiązkowo umieścić w widocznym miejscu.
- Organizatorzy mają prawo wycofać uczestnika Rajdu z trasy w przypadku stwierdzenia przez obsługę medyczną niezdolności do kontynuowania wysiłku fizycznego oraz w przypadku stwierdzenia złamania przepisów niniejszego regulaminu.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany regulaminu o czym uczestnicy zostaną poinformowani najpóźniej przed startem Rajdu.
- Ostateczna interpretacja regulaminu należy do Organizatorów. W sprawach spornych decyzja organizatorów jest decyzją ostateczną. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia uczestnika od jego przestrzegania.
11. Protesty i wnioski
- Protesty można składać w formie pisemnej lub elektronicznej od momentu ogłoszenia wyników wstępnych do 7 dni po Rajdzie (liczy się data wysłania protestu) do Sędziego Głównego na adres biuro@orientujemy.pl
- Protesty zostaną rozpatrzone jak najszybciej i nie dłużej niż w ciągu 14 dni, po czym zostanie ogłoszona oficjalna klasyfikacja końcowa Rajdu.
więcej na: www.zloto.orientujemy.pl/komunikat-startowy-bydgoszcz
|