Strona główna | Mapa strony | Kontakt
URZĄD GMINY
KONTAKT
NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA
INWESTYCJE I PROJEKTY
SAMORZĄDOWY INFORMATOR GMINY
BUDOWA NAPOWIETRZNEJ LINII 2x400 kV
OGŁOSZENIA
PRACOWNIA CERAMICZNA
KATALOG Z INFORMACJAMI
MAPA SERWISU
GMINNA BIBLIOTEKA PUBLICZNA
GALERIA
ZDROWIE
KRUS - INFORMACJE DLA ROLNIKÓW
GMINNY OŚRODEK KULTURY I SPORTU
OŚWIATA
SPORT
TURYSTYKA
WYKOPALISKA W PNIU
OCHOTNICZA STRAŻ POŻARNA
LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA
SZKOLENIA
POLICJA
Ustalanie przebiegu linii 400kv
TELEFONY ALARMOWE
GMINNE KOŁO EMERYTÓW,RENCISTÓW I INWALIDÓW
PODZIĘKOWANIA
BEZDOMNE ZWIERZĘTA
AKTUALNOŚCI Archiwum
- 2021
- 2020
- 2019
- 2018
- 2017
- 2016
- 2015
- 2014
- 2013
- 2012
- 2011
- 2010
- 2009
- 2008
- 2007
ROZKŁAD JAZDY
PODNIESIENIE KOMPETENCJI CYFROWYCH MIESZKAŃCÓW GMINY
PROJEKT-CYBERNASTOLATEK
GOSPODARKA ODPADAMI
PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY – Linia Dębowiec – Wałdowo Królewskie
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH







REGULAMIN

1.Rajd na Orientację „Złoto dla Zuchwałych”

jest Rajdem sportowo-turystycznym.


2.Cele Rajdu:

  • promocja walorów turystycznych województwa Kujawsko-pomorskiego, w szczególności Zakola Doliny Dolnej Wisły 
  • popularyzacja turystycznych imprez na orientację, jako formy aktywnego wypoczynku,
  • potwierdzenie umiejętności nawigacyjnych wśród uczestników
  • sprawdzenie granic własnej wytrzymałości i odporności psychicznej,
  • integracja sympatyków turystyki nawigacyjnej,
  • promocja rajdu na orientacje jako aktywnej formy spędzania czasu rodziców z dziećmi

3. Startujący i rodzaje tras: 

  • prawo startu mają osoby w wieku od 18 roku życia (trasy Pucharu Polski)
  • dzieci do lat 16 pod opieką rodziców na trasach rodzinnych - TP 7 i TR 20
  • dopuszcza się do uczestnictwa w Rajdzie wyłącznie osoby posiadające dobry stan zdrowia, nie posiadające przeciwwskazań medycznych do uczestnictwa w Rajdzie. Ten fakt uczestnik potwierdzi własnoręcznym podpisem na formularzu przygotowanym przez Organizatora.
  • osoby niepełnoletnie w wieku 16 – 18 lat mogą wystartować w Rajdzie, tylko za pisemną zgodą rodziców lub opiekunów prawnych na ich odpowiedzialność, wyłącznie pod opieką osób powyżej 21 roku życia. Fakt ten obowiązkowo należy odnotować w karcie zgłoszeniowej wypełnianej w sekretariacie Rajdu przed startem.-(wymagana kserokopia dowodu ze wzorem podpisu),

TRASY PIESZE

Długość trasy

Skala Mapy

Charakterystyka trasy

TP 50

        50 km

1:50 000

Puchar Polski Maratonów na Orientacje

TP 20

        20 km

1:50 000

 

TP  7

         7 km

1:10 000

Trasa dla rodziców z dziećmi

TRASY ROWEROWE

 

 

 

TR 100

      100 km

1:50 000

Puchar Polski Maratonów na Orientacje

TR  50

        50 km

1:50 000

 

TR  20

        20 km

1:10 000

 Trasa dla rodziców z dziećmi 

 

4. Klasyfikacje:   

  • indywidualna na każdej z tras
  • osobna dla kobiet i mężczyzn
  • uczestnicy tras długich zdobywają punkty do Pucharu Polski w Maratonach na Orientację

  • LIGA KUJAWSKA  -  Dodatkowo uczestnicy wszystkich tras krótkich oraz TP50 i TR 100 będą klasyfikowani w ramach Ligi Kujawskiej składającej się z 4 imprez (Złoto + Azymut + 2 imprezy na trasach krótkich).
  • Wynik = suma zdobytych PK podczas wszystkich imprez , a następnie suma czasów.

 5. Zasady rozgrywania rajdu:  

  • głównym założeniem rajdu jest zdobycie jak największej ilości PK w limicie czasowym przewidzianym dla danej trasy.
  • uczestnicy mogą zaliczać PK w dowolnej kolejności zgodnie z otrzymaną mapą i opisem trasy. 
  • długość Tras jest liczona wzdłuż najkrótszego wariantu pokonania trasy, po istniejących drogach, ścieżkach i innych elementach liniowych na mapie, (nie jest to odległość w linii prostej między PK)
  • Punkt Kontrolny (PK) jest oznaczony biało-czerwonym lampion umiejscowiony np. na drzewie posiadający własny kod i perforator (pieczątkę). Dodatkowo, jako zabezpieczenie, w miejscu punktu będzie konfetti. Na niektórych PK będą znajdowali się sędziowie.
  • warunkiem potwierdzenia obecności na PK jest perforacja odpowiedniego pola na karcie startowej odpowiadającemu danemu PK potwierdzające obecność na PK w danym polu karty startowej. W przypadku braku perforatora należy wpisać długopisem kod w odpowiednie pole karty startowej. Potwierdzenia na karcie startowej uczestnik ma obowiązek dokonać we własnym zakresie.
  • sklasyfikowani zostaną tylko zawodnicy, którzy odnaleźli i potwierdzili przynajmniej jeden PK w kolejności dowolnej w przedziale czasu przewidzianym przez organizatorów
  • warunkiem ukończenia trasy jest odnalezienie i potwierdzenie wszystkich PK oraz dotarcie na Metę Rajdu w limicie czasu dla danej trasy.
  • o klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje suma tzw. punktów przeliczeniowych uzyskanych na trasie przez uczestnika za potwierdzenie PK, w drugiej kolejności ilość znalezionych i potwierdzonych PK, a w trzeciej decyduje czas przybycia na metę uczestnika.
  • każdy PK na wszystkich trasach ma tą samą ilość punktów przeliczeniowych (jeden PK=30pp)
  • w przypadku przekroczenia limitu czasu za każdą rozpoczętą minutę spóźnień odejmuje się od wyniku uczestnika jeden punkt przeliczeniowy.
  • uczestnicy zwiezieni z trasy przez organizatora mają odjętą połowę zdobytych punktów przeliczeniowych.
  • start wszystkich uczestników danej trasy odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.
  • organizatorzy na starcie dostarczają kolorową wodoodporną mapę topograficzną z zaznaczonymi Punktami Kontrolnymi (PK) i materiałami startowymi
  • używanie urządzeń GPS i map innych niż te dostarczone przez organizatorów jest zabronione i  równoznaczne jest z dyskwalifikacją. Dozwolone jest jedynie posiadanie włączonego GPS w celu zczytywania śladu przebytej trasy.
  • wszelkie przerwy na trasie Rajdu i w bazie Rajdu są wliczane w czas przebycia trasy i można korzystać z tego  przywileju bez ograniczeń.

6 . Nagrody i trofea:

  • zwycięzcy tras Pucharowych otrzymują Puchary ufundowane przez Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska   (TR100 i TP 50)
  •  miejsca 1-3 na wszystkich trasach otrzymują trofea sportowe i dyplomy  lub puchary  
  • w zależności od hojności sponsorów  zwycięzcy w poszczególnych kategoriach otrzymują nagrody
  • wprzypadku większej ilości nagród ich część  zostanie rozlosowane wśród wszystkich uczestników

7. Wyposażenie obowiązkowe:

  • kompas,
  • oświetlenie białe, (może być czołówka),
  • oświetlenie czerwone (może być migające)
  • sprawny rower - trasy rowerowe
  • naładowany telefon komórkowy.
  • folia NRC

8. Wyposażenie zalecane:

  • apteczka pierwszej pomocy,
  • kask na trasach rowerowych
  • dodatkowe ubrania na wypadek nagłego pogorszenia warunków atmosferycznych.
  • zapasowa dętka + pompka + łatki - trasy rowerowe

9. Opłata startowa:  

 

TRASY PIESZE

 do 1 marca 

po 1 marca

w bazie rajdu

TP 50

   50 zł

60 zł

70 zł

TP 20

  40 zł

 50 zł

60 zł

TP  7

                10 zł

             15zł

              20 zł

TRASY ROWEROWE

 

 

 

TR 100

                50 zł

                60 zł

  70 zł

TR  50

                40 zł

                50 zł

              60 zł

TR  20

                10 zł

                15 zł

              20 zł

 

 

Dzieci na trasach TP 7 i TR 20 są zwolnione z opłaty startowej,  opłatę wnosza tylko rodzice/opiekunowie.

 

Opłatę rajdową należy przesłać przelewem bankowym na konto:

PKO BP – 57 1020 1462 0000 7902 0246 3362

Paweł Mantycki

ul. Kilińskiego 16/b

85-651 Bydgoszcz

Tytułem:

ZDZ trasa + dane uczestnika (np. ZDZ TR100 + Jan Kowalski)

10. Postanowienia końcowe: 

  • Ze względów bezpieczeństwa wszystkich uczestników obowiązuje bezwzględne, obowiązkowe odmeldowanie się po rajdzie do godziny 18:00 – w jeden z poniżej podanych sposobów: 
    - na mecie,
    - w bazie Rajdu,
    - telefoniczne u Sędziego Głównego dzwoniąc pod numer podany przez organizatora
  • Uczestnicy w czasie trwania Rajdu mają prawo, iść (Trasy Piesze), jechać (Trasy Rowerowe) i odpoczywać wedle własnej woli. Aby przebycie trasy było “czyste” nie mogą oni korzystać z żadnego środka lokomocji oraz pomocy osób trzecich. Nie dozwolone jest pokonywanie przeszkód wodnych wpław.
  • Fakt pobytu uczestnika oraz godzinę na PK odnotowują Sędziowie PK także we własnym zakresie. Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa i w żaden sposób nie zastępuje obowiązku prawidłowego potwierdzenia PK przez uczestnika.
  • Udział w Rajdzie jest dobrowolny. W Rajdzie uczestnicy startują na własną odpowiedzialność niezależnie od warunków pogodowych zastanych na trasie Rajdu i w razie wypadku nie będą dochodzić odszkodowania od organizatorów. Fakt ten odnotowuje się poprzez podpisanie deklaracji w sekretariacie przed Rajdem 
  • Obowiązuje zakaz rozpalania i palenia ognisk na terenach leśnych, poruszania się po uprawach rolnych, szkółkach leśnych i terenach prywatnych. Za szkody wyrządzone wobec uczestników przez osoby trzecie jak i odwrotnie organizator nie odpowiada.
  • Obowiązuje nakaz przestrzegania zasad poruszania się po drogach publicznych, przepisów ruchu drogowego i ppoż.
  • Wszyscy uczestnicy zobowiązani są do posiadana i okazywania na wezwanie organizatorów i innych służb ważnego dowodu tożsamości. Numer startowy, wydawany w sekretariacie przed startem należy podczas trwania Rajdu obowiązkowo umieścić w widocznym miejscu.
  •  Organizatorzy mają prawo wycofać uczestnika Rajdu z trasy w przypadku stwierdzenia przez obsługę medyczną niezdolności do kontynuowania wysiłku fizycznego oraz w przypadku stwierdzenia złamania przepisów niniejszego regulaminu.
  • Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany regulaminu o czym uczestnicy zostaną poinformowani najpóźniej przed startem Rajdu.
  • Ostateczna interpretacja regulaminu należy do Organizatorów. W sprawach spornych decyzja organizatorów jest decyzją ostateczną. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia uczestnika od jego przestrzegania. 

11. Protesty i wnioski

  • Protesty można składać w formie pisemnej lub elektronicznej od momentu ogłoszenia wyników wstępnych do 7 dni po Rajdzie (liczy się data wysłania protestu) do Sędziego Głównego na adres biuro@orientujemy.pl
  • Protesty zostaną rozpatrzone jak najszybciej i nie dłużej niż w ciągu 14 dni, po czym zostanie ogłoszona oficjalna klasyfikacja końcowa Rajdu. 

więcej na: www.zloto.orientujemy.pl/komunikat-startowy-bydgoszcz

poleć artykuł wersja do druku  





Copyright © 2007 by Logonet